2012-06-11 FMS 1. 
„Minden dolognak olyan egyszerűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, de soha nem egyszerűbbnek.” – Albert Einstein

Az_FMS egyszerűen zseniális – és az egyik zsenialitása pontosan egyszerűségében rejlik. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy alábecsülik, mert csak a 7 tesztet és a 3 fájdalompróbát látják. Csak – pedig megint csak írom, a zsenialitás az egyszerűségben rejtőzik.

Az aktív lábemelés persze nem tűnik nehéznek, már-már kacagtatóan egyszerű, csak tudnám miért véreznek el itt oly sokan. A lábat felemelni persze könnyű, csak ne kellene egyszerre az egyik csípőt hajlítani, a másikat pedig feszíteni, elérni egy közel derékszögben álló helyzetet és persze úgy, hogy sem a talajon maradó láb nem fordul ki, se a karok nem segítenek és persze hídba sem kerül a kliens – nem beszélve a térdek nyújtásáról. Mondom, egyszerű, és mégis a minimum is alig jön össze az átlagnak – legyen sportoló, nem sportoló vagy elit atléta. Durva.

Mondhatod – aztán minek nekem ez a teszt, ilyen mozgást sosem végzek. Nos, az erdőben sok lábnyújtó géppel nem találkozol – és mégis használod a teremben. Már aki. Aki tehát használja, azt csókoltatjuk, és nem vagyok benne biztos, hogy ez a cikk neki szól.

Lábemelés..

A lényeg egyszerű. Ha nem tudod a megfelelő csípő-mobilitást ennél a tesztnél bemutatni, úgy minden olyan mozgás, amelyen az egyik lábat a másik elé kell tenned, a csípőd hajlítanod és feszítened kell – futás, deadlift, swing, guggolás – nem feltétlenül kecsegtet nagy haszonnal. Mondhatod azt is, hogy ez neked nem fáj, és különben is, mi közünk hozzá. És tényleg.

Nos, valóban – semmi. De azt tudjuk, hogy a megfelelő mobilitással NEM rendelkező ízületekből nem érkezik be elegendő szenzoros információ, és ilyen esetben a központ Idegrendszer – KI – teljes mértékben a percepcióra alapulva hoz döntést. Vagyis saccol…Ami már helyből stresszes dolog, be is kapcsol a szimpatikus idegrendszer, vagyis Te most éppen nem edzeni vagy éppen új technikát tanulsz meg, hanem konkrétan a túlélésért küzdesz.

Ez is lábelemés – dinamikus stabilitás progresszió…

Az aktív lábemelés egyszerűen abban segít, hogy felmérjuk a korlátozó tényezőket, és javítsunk azokon. Javíthatjuk a törzs stabilizátorainak reakcióját – nem törzserőt, azon 2 perc alatt nem lehet változtatni – és a csípő propriocepcióját és ezen keresztül a mobilitását. De még ez sem elég, mert a megnyert mobilitás inkább jelent veszélyes mozgástartományt a KI részére, mint nyereséget. A legtöbben persze itt abba is hagyják, mert megvan a tartomány, de a munka itt kezdődik. Statikus és dinamikus munkafolyamaton megerősítjuk a mozgástartományt, hogy bebetonozzuk azt, mert minden nap újra és újra küzdeni ezért a javulásért nem lehet a cél!

A kérdés tehát nem az, hogy mit tudsz egy csomó fizikális teszten, mert ez engem kevésbé sem érdekel. A fitnesz szinted önmagában semmit sem jelent, ha viszont rossz az FMS teszted egy jó fitnesz teszt csak azt mutatja meg, hogy rendelkezel akkora erővel, hogy gyorsan szétcsapd magad. Gyorsabban, mint a kevésbé fitt, de jobb teszttel rendelkező társad.Keress egy FMS szakértőt…hidd el, megéri.

ELÉRHETŐSÉGEK

Email:   

Telefon:   +36 (20) 325 66 54

SKYPE:   Skype MeT! fightclubmma

MSN:   msn@ketrecharcos.hu

SZÁLLÍTÁSI INFO

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ

ÜZLETSZABÁLYZAT

SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK   

FIZETÉSI TÁJÉKOZTATÓ

KÁRTYAELFOGADÁS

ÜZLETEINK

FIGHT SHOP

WESTEND

ARÉNA PLAZA

ALLEE

EGER AGRIA PARK

KAPOSVÁR TESCO

PÉCSI ÁRKÁD

PÉCSI TESCO

SZEGED ÁRKÁD

ZALAEGERSZEG TESCO


LEGYÉL TE IS TAG!

ÉS FIZESS MÁR MOST A TERMÉKEINKÉRT

5%-AL KEVESEBBET!

KETRECHARCOS A WEBEN

    


Copyright © 2013 Minden jog fenntartva!